vrijdag 2 oktober 2015

What's in a name?


Eerst en vooral, een warm welkom aan al mijn (hoogstwaarschijnlijk 4) lezers!
In dit eerste bericht van wat er (hopelijk) onnoemelijk veel gaan worden, stel ik mezelf even aan jullie voor en komen jullie te weten wat 'Gaja Kaoso' nu eigenlijk betekent. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!


Laat ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Nathalie Van de Poel, 21 lentes jong en zelfstandig student. 'Zelfstandig student' wil eigenlijk zeggen dat ik, ondanks mijn studies, alleen woon en 'mijn plan kan trekken' zoals we hier in de mooie Kempen zeggen. Zo, nu weten jullie ook waar ik ongeveer woon. Ik zit momenteel in mijn derde jaar als student aan de Lerarenopleiding, Secundair Onderwijs van Thomas More, campus Vorselaar. Mijn onderwijsvakken zijn Nederlands en Engels. Hieruit kunnen jullie waarschijnlijk wel afleiden dat ik gepassioneerd ben door taal en alles wat met taal te maken heeft.

Dit brengt ons dan ook naadloos bij mijn passies in het leven. Mijn passie voor taal is voortgekomen uit een enorme liefde voor literatuur. Wat begon als luisteren naar verhalen die werden voorgelezen door mijn mama, heeft geleid tot een passie voor lezen en schrijven. Natuurlijk zit ik niet constant met mijn neus in de boeken, maar toveren meerdere dingen een glimlach op mijn gezicht. De grootste liefdes in mijn leven zijn mijn vriend Roel, waar ik ondertussen al drie jaar en half een gelukkige relatie mee heb, mijn hond Cash en mijn kat Chareltje.

Als je aan mijn vrienden zou vragen om mij te omschrijven zouden de volgende dingen waarschijnlijk wel ter sprake komen: dierenliefhebber, roker, alternatieveling, tatoeages, dol op eten, grappig en waarschijnlijk ook een aantal dingen die ik liever niet zou weten.  

Ten slotte een beetje uitleg over de naam van mijn blog. 'Gaja Kaoso' is Esperanto voor 'Vrolijke Chaos'. Ik heb om verschillende redenen voor deze naam gekozen. 
Ten eerste maak ik deze blog als een opdracht voor het opleidingsonderdeel 'Educatieve media' en ga ik dus zeker en vast schrijven over mediawijsheid en onderwijs. Dit neemt niet weg dat ik bloggen nu al heel leuk vind en waarschijnlijk ook over veel andere dingen zal schrijven. De zee aan verschillende onderwerpen zal dus wat chaotisch zijn. 
Zelf ben ik ook een vrolijke chaoot. Wanneer ik begin te praten, is er geen houden meer aan. Er zijn zoveel dingen die ik zou willen proberen of waar ik meer over zou willen weten, daarom spring ik vaak van de hak op de tak. Mijn hoofd is dus echt wel een vrolijke chaos. 

Lieve lezers, hier eindigt mijn eerste blogpost en ik beloof dat ik in de toekomst zal proberen om minder over mezelf te praten.

Nathalie 

Bron afbeelding: etsy.com

1 opmerking: